Hopp til innhold

Hei! Trenger du hjelp?

Her finner du svar på ofte stilte spørsmål, nyttige snarveier og kontaktinformasjon til kundeservice.

Velg kategori

Ofte stilte spørsmål

Ja, OBOS-banken tilbyr kontanttjenester i butikk. Du kan ta ut opptil 10.000 kroner og sette inn inntil 20.000 kroner med OBOS-bankkortet ditt.

Tjenesten er levert av BankAxept og er tilgjengelig i over 1450 av NorgesGruppens butikker, som Kiwi, Meny, Spar og Joker.

Ved innenlandsbetalinger overfører vi pengene til mottaker så raskt som praktisk mulig.

Det er tidspunktet for når du legger betalingen inn i nettbanken og hvor lang tid det tar for mottakerbanken å godskrive kontoen, som avgjør når mottaker får pengene inn på sin konto.

Legger du inn betalingen før klokken 13:30 kommer pengene vanligvis inn på mottakers konto samme dag.

For å bestille BankID må du registrere deg som kunde og bruke OBOS-banken som din hovedbank. Du må ha fylt 13 år og være legitimert med gyldig pass eller Norsk nasjonalt ID-kort.

Les mer om hvordan du går frem for å bestille BankID.

Hvis du har glemt passordet ditt kan du sende oss en melding i mobilbanken eller nettbanken, så sender vi deg et nytt passord. Du kan også ringe oss på telefon 22 86 58 00, så hjelper vi deg.

NB: Har du BankID fra en annen bank, må du kontakte den banken du har fått BankID fra for å få tilbakestilt passordet ditt.

Ønsker du å flytte boliglånet ditt fra en annen bank?
Da sender du inn en søknad om om å flytte boliglånet ditt til oss.
Se hvordan du flytter boliglånet

Ønsker du å øke boliglånet som du allerede har hos oss?
Da logger du inn i mobil- eller nettbank og søker om å øke boliglånet.

Skal du kjøpe ny bolig?
Da trenger du et finansieringsbevis som forteller deg hvor mye du kan låne og hvor mye du kan kjøpe bolig for.
Les mer om hvordan du søker finansieringsbevis her

Frister for betaling

Det går fire trekk om dagen. Tidspunkter for når pengene kommer inn på konto står i parentes.

  • Klokken 00:00 (ca. 06:15)
  • Klokken 09:30 (ca. 11:30)
  • Klokken 11:30 (ca. 14:00)
  • Klokken 13:30 (ca. 16:00)

Betalinger registrert etter klokken 13:30 kommer vanligvis ikke inn på mottakers konto samme dag. Disse vil gjennomføres første tilgjengelige virkedag.

Er den du skal betale til kunde i OBOS-banken?
Når du overfører eller betaler til en mottaker i OBOS-banken, blir betalingen som regel utført med en gang.

Illustrasjon av to smilende snakkebobbler

Ønsker du å snakke med oss?

Om du ikke fant svaret på det du trengte under Spørsmål og svar hjelper vi deg gjerne på telefon.

Åpningstider på telefon

Mandag til fredag: 09.00 - 15.00

Lørdag og søndag: Stengt

Utenfor åpningstid

På telefon hjelper vi deg utenfor åpningstid med innlogging i nettbank, kodebrikke, kort og utenlandsbetaling.

Sperring av bankkort og hjelp til innlogging

Du kan sperre bankkortet på telefon, i nettbank eller mobilbank. Har du problemer med BankID eller innlogging er det best om du ringer oss.

Om du er kunde i OBOS-banken kan du sende oss en melding direkte i nettbanken. Meldinger sendt i nettbanken behandles innenfor våre åpningstider. Om din henvendelse haster anbefaler vi deg å kontakte oss på telefon.

Illustrasjon av snakkebobble og megafon

Uventet SMS eller e-post fra banken?

Det kan være svært vanskelig å oppdage svindelforsøk. Derfor har vi samlet sammen våre beste råd for å unngå å bli lurt.

Nyttige lenker

Skriv til OBOS-banken

Velg kategori
Er ditt boligselskap forvaltet av OBOS?
Hva gjelder henvendelsen?
(+47)

Her kan man legge ved fullmakter, U-/skifteattest, skjermdumper...

Last opp opptil 3 filer. Maks filstørrelse: 5MB. Filtyper som støttes er PDF, JPG, JPEG og PNG.

Dra og slipp filer her eller

    Ved å sende inn skjemaet bekrefter jeg å ha lest og gjort meg kjent med OBOS-bankens personvernerklæring.