Hopp til innhold

Bytte bank

Det er veldig enkelt å bli kunde og bytte bank til OBOS-banken. Vi har laget en guide som forklarer hvordan du gjør det steg for steg.

Slik bytter du bank steg for steg.

Med noen få tastetrykk kan du flytte AvtaleGiroer til oss.

Slik går du frem.

OBOS-banken er en norsk digital bank som opererer i Norge. For å bli kunde i banken så må du være registrert med norsk bostedsadresse i Folkeregisteret. Dette gjelder også for norske statsborgere.

Registrer deg som kunde.

Gi beskjed til arbeidsgiver om at du har fått nytt kontonummer, så kommer lønnen inn på den nye kontoen din neste lønningsdag.

For å opprette konto og kort til barn må begge foresatte være registrert som kunde i OBOS-banken, sånn at begge kan disponere kontoen i sin nettbank.

Logg inn i nettbanken. I menyen finner du «Bestille barneprodukter» under «Barn under 18». Der kan du velge mellom fire alternativer:

  • OBOS-medlem 0-6 år
  • OBOS-medlem 7-12 år
  • OBOS-medlem 13-17 år
  • Barn som ikke er OBOS-medlem

Skriv inn barnets fødselsnummer og barnets navn. Velg produktene barnet skal ha tilgang til og svar på flervalgsspørsmålene fra banken.

For at ditt barn skal få de beste betingelsene i OBOS-banken, må det være medlem i OBOS. Heldigvis er det en enkel sak å melde inn egne barn i OBOS:

Meld inn barn i OBOS.

eFakturaer følger fødselsnummeret ditt, og dukker derfor opp i alle banker du har tilgang til. Det betyr at eFakturaene dine automatisk er tilgjengelig i OBOS-banken, uten at du trenger å gjøre noe.