Nettbank og mobilbank
Bruk OBOS-banken hvor som helst og når det måtte passe deg. I nettbank og mobilbank finner du alle banktjenestene dine samlet på ett sted.
Dette kan du gjøre i nettbanken
- Sende melding til kundeservice
- Sperre og bestille bankkort
- Sjekke saldo og bevegelser
- Overføre penger mellom kontoer
- Dele konto med andre disponenter
- Godkjenne betalinger
- Opprette eller flytte AvtaleGiro
- Sette regionsperre eller sperre for netthandel
- Aktivere bankkort og hente PIN-kode
- Endre forfallsdato og trekkonto for lånet
- Bestille uttak fra Plasseringskonto +31 dager
- Bestille BankID
Dette kan du gjøre i mobilbanken
I mobilbanken finner du de samme banktjenestene som du har i nettbanken. I tillegg kan du:
- Aktivere Apple Pay eller Google Pay
- Få varsling gjennom appen på mobilen når du mottar ny eFaktura eller melding fra banken
- Logge inn med fingeravtrykk eller ansiktsgjenkjenning, om mobilen din har støtte for det
- Legge til en widget så du kan sjekke saldo uten å logge inn
En «widget», også kalt modul, er en funksjon som lar deg vise informasjon fra en app på hjemskjermen på smarttelefonen din, uten at du trenger å åpne appen.
I widgeten fra OBOS Mobilbank kan du enkelt sjekke saldoen på en av kontoene dine. I tillegg fungerer den som en snarvei rett inn i mobilbanken når du klikker på den.
Hvordan du legger til widgeten vil variere ut fra hvilken smarttelefon og hvilket operativsystem du har.
Du kan finne detaljerte beskrivelser av fremgangsmåten på Apple og Google sine egne sider:
Krav til operativsystem for OBOS Mobilbank
iPhone: iOS 15.0 og nyere
Android: Android 8.0 og nyere
iPad: iPadOS 15.0 og nyere
iPod touch: iOS 15.0 og nyere
Apple Vision: visionOS 1.0 og nyere
Når du har registrert deg som kunde bør du laste ned appen til smarttelefonen din, så du har banken med deg der du er.
Last ned til iPhone fra App Store
Last ned til Android fra Google Play
Du aktiverer appen med BankID eller kodebrikke fra OBOS-banken.