OBOS-appen og Min side
Du kan laste ned OBOS-appen for iPhone i App Store eller Android i Google Play.
For å logge inn i OBOS-appen må du må ha registrert riktig telefonnummer og fødselsdato, og du må ha BankID tilgjengelig.
Appen kan du laste ned fra App Store eller Google Play.
Du finner Min side i OBOS-appen, hvor du enkelt kan administrere medlemskapet ditt. Appen kan du laste ned fra App Store
eller Google Play.
På obos.no trykker du på nøkkelen "Logg inn" øverst til høyre. På mobilskjerm trykker du på nøkkelikonet, eller du kan trykke her på Min side.
Har du nettopp meldt deg inn eller fått overført et medlemsskap?
Det kan ta opptil en halvtime før du kan logge inn på Min side og i OBOS-appen.
Har du vært medlem en stund, men får fortsatt ikke logget inn?
Da kan det være at det mangler kontaktopplysninger som gjør at du ikke får logget inn. Kontakt medlemsservice så hjelper vi deg.
Du kan selv endre adresse, e-post og mobil:
- i OBOS-appen ved å gå til Min side og velg “Medlemskap”
- eller Min side på obos.no
Dersom du ikke har tilgang til Logg inn eller OBOS-appen kan du endre adresse ved å skrive til oss her.
Du finner vilkår for bruk av OBOS-appen underveis i pålogging i appen. Du kan også lese dem her: Brukervilkår OBOS-appen
For å bruke appen må du akseptere personvernerklæringen til OBOS BBL.
Medlemsnummeret ditt finner du på flere måter:
- I OBOS-appen, trykk på fanen Medlemsbevis.
- På baksiden av OBOS-bladet, ved adressefeltet.
- Send SMS til 1929 med kodeord "medlemsnummer". Tjenesten er gratis.
- På Min side på obos.no.
- Skriv til oss.
I OBOS sender vi lovpålagt informasjon til medlemmene våre, hovedsakelig digitalt. Du kan reservere deg mot dette på:
- Min side på obos.no
- eller kontakte medlemsservice.
Har du gitt et samtykke til å mota markedsføring av boligprosjekt, julekalender, konkurranser eller annen informasjon kan dette trekkes:
- via lenke i bunn av e-post
- ved instrukser i SMS
- ved å kontakte medlemsservice
Som OBOS-medlem mottar du markedsføring vedrørende medlemskapet ditt i OBOS. Dette kan for eksempel være informasjon om medlemsfordelene dine som sendes med e-post. Du kan påvirke hvilke kanaler du mottar markedsføring i ved å reservere deg på:
- Min side på obos.no
- eller kontakte medlemsservice.
Vær oppmerksom på at ved å reservere deg kan du gå glipp av tips om alle fordelene du har som OBOS-medlem og nyttig boliginformasjon.
OBOS henter inn samtykke i tilfeller hvor formålet for behandlingen av personopplysninger klart faller utenfor medlemsavtalen naturlig omfatter. Når du gir samtykke til OBOS, vil samtykket ditt kun gjelde for det formålet du har samtykket til.
Har du for eksempel samtykket til markedsføring og informasjon om et boligprosjekt får du kun informasjon om det spesifikke boligprosjektet.
OBOS målretter markedsføringen til deg som OBOS-medlem basert på profilering ved å samle inn, lagre og analysere kundedata. Tilpasningen gjøres for å gi deg som medlem relevant budskap.
Ved å logge inn på Min side på obos.no klikker du på «Reservasjoner» dersom du ønsker å reservere deg mot bruk av profilering i markedsføring. Vær oppmerksom på at reservering kan føre til at innholdet oppleves mindre relevant.