Hopp til innhold
Viser to ulike heiser.

Samarbeidsavtaler – service på heis

Drift og vedlikehold av heis er en stor kostnadspost for boligselskap. Med våre samarbeidsavtaler kan dere spare opp mot 30% på servicen.

Publisert:
torsdag 21. november 2019

Vi har inngått samarbeidsavtaler med tre av de største heisleverandørene i markedet, KONE, Schindler og OTIS.

Avtalene skal gi dere et helhetlig, oversiktlig og rabattert tilbud på service, vedlikehold og andre produkter og tjenester knyttet til heis. Installering av ny heis inngår ikke som en del av tilbudet i disse avtalene.

Fordelene:

  • Serviceavtalene kan gi en besparelse på opp mot 30%.
  • Serviceavtalen som selskapet inngår med heisleverandøren er kvalitetssikret av OBOS.
  • De tre leverandørene har individuelle standardavtaler, men alle avtalene til våre kunder skal omfatte nødvendige tiltak for å opprettholde sikkerhet, teknisk kvalitet og driftsstabilitet. 

Serviceavtalene som er fremforhandlet skal inneholde følgende tiltak:

  • Ettersynet skal inneholde smøring, rengjøring og justeringer for å sikre optimal drift. 
  • Kontroll av sikkerhet.
  • Etasjestopp skal om nødvendig justeres.
  • Forebyggende vedlikehold inkludert rengjøring av terskler, dørskinner og trinser, samt dørkomponenter generelt.
  • Renhold av heis (ikke heis kupé), heiskomponenter i maskinrom og sjakt.
  • Olje på maskiner med høy drift skiftes hvert annet år, for heiser med lav drift skiftes olje hvert 4. år. Olje på hydraulikk skiftes ikke, men oljefilter renses hvert annet år.
  • Utskifting av defekte alarm batterier.
  • Sjekk av heisalarmer ved alle besøk. 
  • I kontrakten skal utskifting av defekt lys i tablåer, sjakt og heisstol være inkludert. Pærer blir fakturert etter forbrukt mengde.
  • Smøremidler, olje og reisegodtgjørelse er en del av service

Tillegg for skrueheiser

  • Sjekk av slitasje mellom skrue og mutter (selvhemming).
  • Påse at skruen smøres i hele lengden.  
  • Sjekk og justering av dørpumper.

Hvordan får dere tilbudet?

1.  Har dere avtale med en av disse tre leverandørene eller ønsker å inngå avtale, ta kontakt på følgende e-post:

KONE:  obosavtalen@kone.com

Schindler: Kristoffer Bjelland - 414 62 176
service-storkunde.no@schindler.com 
– Skriv OBOS i emnefeltet for å bli prioritert

OTIS: 
Sør Norge: Daniel V. Danielsen
daniel.danielsen@otis.com tlf. 954 07 346

Midt- og Nord-Norge: Stig Tore Johanssen
stig.johansen@otis.com tlf. 952 98 563

Boligselskap som fra tidligere har avtale med Schindler og KONE kan inngå ny avtale uten krav om oppsigelsestid fra tidligere avtale. Dette gjelder kun overgang til ny avtale med eksisterende heisleverandør, og ikke de som har avtale med Oti.

2.  I e-posten må følgende informasjon oppgis:

  • Navn på boligselskap
  • Selskapsnummer i OBOS
  • Organisasjonsnummer
  • Boligselskapets adresse
  • Styrets kontaktperson
  • E-post
  • Telefonnummer
  • Dagens leverandør av serviceavtale
  • Avtalen omfatter følgende heiser:
    - Oppgi adressen for hvor heisen(e) befinner seg.

3.  Dere vil motta svar innen kort tid. Dersom det er aktuelt vil det bli avtalt befaring på eiendommen. På bakgrunn av dette vil heisleverandøren sende tilbud om serviceavtalen.

Klikk for å lese mer om heisleverandørene

KONE AS

Schindler

OTIS

Trenger dere heisteknisk rådgivning – vi anbefaler Heiskonsulenten AS

Skal boligselskapet modernisere, bytte ut heisen eller trenger rådgivning for å få på plass en tilpasset serviceavtale kan det være hensiktsmessig å få bistand fra en rådgiver. 

Heiskonsulenten AS er et datterselskap i OBOS Prosjekt AS som har ekspertkompetanse på heis. Gå gjerne inn på deres hjemmeside eller ta kontakt med post@heiskonsulenten.no

Relaterte

Foto av Christer Jensen fra Entelios.

Slo spotprisen med OBOS-avtale

Boligselskapene med strømavtalen fra Entelios betalte en strømpris som var 17 prosent lavere enn spotprisen i fjor. Nå har de slått spotprisen åtte år på rad.