Elektroniske fakturaer reduserer risikoen for feil
Elektroniske fakturaer (EHF) er den mest ressurseffektive og raske måten å motta fakturaer på, men ikke alle gir riktig fakturainformasjon til leverandørene sine.
- Publisert:
- onsdag 29. januar 2020
Elektroniske fakturaer (EHF) er den mest ressurseffektive og raske måten å motta fakturaer på.
- Fakturaen sendes direkte fra leverandørs økonomisystem til mottakers fakturahåndteringssystem. Det sikrer at faktura kommer raskt frem til riktig mottaker.
- Fakturaen leses automatisk og gir raskere oppdaterte regnskapstall, samt reduserer risikoen for feil.
- Vi sparer miljøet ved å sende elektronisk i stedet for papir
Hvilken informasjon trenger leverandørene?
For at fakturaen på varen/tjenesten du har bestilt skal komme rett frem til deg eller rett mottaker i ditt borettslag/sameie, er det viktig at du informerer leverandør om:
- Borettslaget/sameie sitt organisasjonsnummer. Organisasjonsnummeret skal brukes ved forsendelse av fakturaer som sendes elektronisk på EHF-format.
- Borettslagets-/sameiets fakturaadresse. Rett fakturaadresse er: Selskapsnummer og boligselskapets navn
v/OBOS
Postboks 6666
St. Olavs plass
0129 Oslo
Kontakt oss
Ta gjerne kontakt med Fakturaavdelingen i OBOS på e-post hvis du har spørsmål rundt EHF eller innkommende fakturaer: