Kvinne og barn i sofa, på mobilen

Sameiet Elveparken

Vi i OBOS OpenNet ønsker dere velkommen til oss! Her finner dere litt foreløpig informasjon om internett og TV-tjenester, samt installasjonsprosess. Ta kontakt om det er noen spørsmål!

Hva skjer fremover? 

 

Kundeinstallasjonsplan:

En ny og oppdatert kundeinstallasjonplan vises her digitalt, og i oppganger hos dere. Installasjonsplanen er nå klar og vil snart henges opp. Lappen kan leses her (PDF). 

Om tidspunktet ikke passer, må du kontakte familie og venner for overlevering av nøkler slik at noen kan åpne for montør på installasjonsdato.

Kontakt Nimbus Fiber AS om du ikke kan finne en stedsfortreder, så skal de gjøre sitt beste for å hjelpe deg.

Kontaktinformasjon entreprenør:

Nimbus Fiber AS

Tlf: 98 90 44 27 (kl. 08 til 16)

Epost: booking.nimbus@nimbus.no

Hva er inkludert i den nye avtalen?

Internett:

Alle leiligheter vil få en hastighet opp mot 1000/1000 Mbit/s kablet fra fibermodemet. 

Trådløs ruter:

Det blir delt ut en ny trådløs ruter. Den nye routeren kobles opp av installatøren.

Har du egen trådløs ruter/mesh-system kan du selvsagt velge å bruke dette. 

Det vil og bli mulighet for å bestille ekstra trådløs ruter på Min Side for de som har behov for det.

 

TV abonnement:                 

Alle beboere vil få pakken Kollektiv RiksTV Fleksipakken inkludert i felleskostnadene, samt RiksTV Strømmeboks. 

Passer for deg som vil ha en rimelig og fleksibel TV-pakke med de mest populære kanalene i bunnen, men full fleksibilitet til å velge det du vil.

  • 16 av de mest sette TV-kanalene i bunnen
  • 6 valgfrie kanaler du når som helst kan endre
  • Strømmetjenesten TV 2 Play Basis

"Jeg leier ut boligen min, hva må jeg gjøre?"

"Jeg leier ut boligen min, hva må jeg gjøre?"

Som eier av en husstand er du ansvarlig for at leietaker får nødvendig informasjon. Registrer gjerne leietaker i våre systemer gjennom å kontakte vår kundeservice.

Ta kontakt.
Fibermodem

Fibermodem

Det installeres nytt fibermodem i hver leilighet. Fibermodemet settes der TV-uttaket er i dag, om du ønsker annen plassering kan dette avtales ved installasjon.

Eero 6

Eero 6

Eero 6 er et mesh-WiFi-system som bruker WiFi 6-teknologi for å tilby raskere og mer effektiv internettdekning i hjemmet. Det består av flere enheter som samarbeider for å eliminere "døde soner" og sikre jevn dekning.

Ekstra nettverksuttak

Ekstra nettverksuttak

Ønsker du ekstra nettverksuttak i andre rom eller mellom flere rutere så kan dette bestilles direkte hos vårt kundesenter på telefon 21 01 61 50. Det avtales så nytt tidspunkt for ekstra installasjonen.

Vanlige spørsmål og svar

Når kommer dere til meg?

Installasjonsplan kommer i god tid, og vil publiseres her.
Det vil og sendes ut en SMS med informasjon når installasjonsplanen er klar.

Det må være noen hjemme under installasjonen. 

Hvor lang tid tar installasjonen?

Det settes som standard av 1-2 timer pr boenhet, men vi vil vite mer om det når det nærmer seg installasjon. 

Hvor plasseres fibermodem?

Det vanlige er å plassere fibermodemet ved et sentralt punkt i leiligheten, gjerne der man har TV fra før. 

Jeg har hjemmekontor, vil jeg miste Internett under installasjonen?

Nærmere informasjon om installasjon og overgang til nytt nett kommer. 

Hvordan best utnytte den høye internetthastigheten?

For å utnytte 1000/1000 Mbit/s anbefaler vi at du bruker en kablet tilkobling hvor dette er mulig: inn i TV, TV-dekoder, spillkonsoller og stasjonær PC og liknende. Dette gir en mer stabil tilkobling og en raskere forbindelse. 

For mer informasjon og hjelp med trådløst nett les her.

Jeg leier ut leiligheten min, hva må jeg gjøre?

Dersom du selv ikke bor i leiligheten må du registrere leietaker hos oss så de får all nødvendig informasjon vi deler.

Noe du lurer på? Kontakt vårt kundesenter:

Noe du lurer på? Kontakt vårt kundesenter:

Om du har noen spørsmål er vi tilgjengelig på chat, e-post, telefon og via vårt kontaktskjema! Telefon: 21 01 61 50 E-post: service@opennet.no

Kontakt oss!