Kvinne og barn i sofa, på mobilen

Sølvberget Borettslag

Vi i OBOS Nett ønsker dere velkommen til oss! Her finner dere informasjon om internett og TV-tjenester, samt installasjonsprosess. Ta kontakt om det er noen spørsmål!

Hva skjer fremover? 

Nå kan du bestille TV-pakker:

  • TV blir nå valgfritt, og de som ønsker å fortsette med TV abonnement etter overgangen til OBOS Nett 01.05.2025 bør bestille TV abonnement i forkant. Se mer informasjon under.

Kundeinstallasjonsplan:

En ny og oppdatert kundeinstallasjonplan vises her digitalt, og i oppganger hos dere. Installasjonsplanen er nå klar og vil snart henges opp. Lappen kan leses her (PDF). 

NB! 

Viktig at alle beboere er tilstede under installasjon. 

Om tidspunktet ikke passer, må du kontakte familie, venner, (personen må være myndig) om overlevering av nøkler slik at noen kan åpne for montør på installasjonsdato.

Om beboer ikke er tilgjengelig ved oppsatt tid, og ikke har avtalt ny tid med entreprenør, så kan det bli en betalt installasjon i etterkant.

Beboer vil da bli fakturert direkte.

Kontakt Telesat AS om du ikke kan finne en stedsfortreder, så skal de gjøre sitt beste for å hjelpe deg.

Kontaktinformasjon entreprenør:

Telesat AS

Tlf: 55 39 97 64

Epost: info@telesat.no

Hva er inkludert i den nye avtalen?

Internett:

Alle leiligheter vil få en hastighet opp mot 1000/1000 Mbit/s kablet fra fibermodemet. 

Trådløs ruter:

Dere vil få utdelt en ny trådløs ruter, som installatøren kobler opp for dere.

Ønsker dere bruksanvisningen for den nye ruteren, kan den leses her (PDF). Mer informasjon om nedlasting og bruk finner dere [her].

Dersom dere har behov for flere Eero-rutere, kan OBOS Nett kontaktes på telefon. Kostnaden per ekstra Eero-ruter er 29 NOK per måned (pris kan endres over tid).

Har dere allerede en egen trådløs ruter eller et mesh-system, kan dere selvfølgelig bruke dette i stedet.

TV abonnement                 

TV blir nå valgfritt for hver husstand, og valgt TV-pakke og dekoder dekkes av den enkelte beboer direkte.

Beboere som ønsker å bestille våre TV-abonnementer til rabattert pris og ønsker hjelp med oppkobling av TV-dekoder, må bestille innen 24.02.25. 

Vennligst merk: Aktiveringsdatoen for TV-abonnementet legger man inn selv, og faktureringen starter fra denne datoen.

Dekoder må hentes på nærmeste postkontor, og ligge klart i din leilighet når montør kommer for installasjon.

Oppkobling av nytt TV-utstyr er relativt enkelt, men kontakt gjerne vår

kundeservice hvis du trenger hjelp på tlf: 21016150

Her kan du lese mer om TV-pakkene fra de forskjellige leverandørene

TV pakker bestiller du via minside 

Mann og dame sitter sammen og ser på en iPad.

"Jeg leier ut boligen min, hva må jeg gjøre?"

"Jeg leier ut boligen min, hva må jeg gjøre?"

Som eier av en husstand er du ansvarlig for at leietaker får nødvendig informasjon. Registrer gjerne leietaker i våre systemer gjennom å kontakte vår kundeservice.

Ta kontakt.
Eero 6

Eero 6

Eero 6 er et mesh-WiFi-system som bruker WiFi 6-teknologi for å tilby raskere og mer effektiv internettdekning i hjemmet. Det består av flere enheter som samarbeider for å eliminere "døde soner" og sikre jevn dekning.

Eero bruksanvisning og FAQ
Fibermodem

Fibermodem

Det installeres nytt fibermodem i hver leilighet. Fiberen kommer inn i gangen, og beboer avklarer plassering inne i bolig i samråd med montør.

Ekstra nettverksuttak

Ekstra nettverksuttak

Ønsker du ekstra nettverksuttak i andre rom eller mellom flere rutere så kan dette bestilles direkte hos vårt kundesenter på telefon 21 01 61 50. Det avtales så nytt tidspunkt for ekstra installasjonen.

Vanlige spørsmål og svar

Hvor lang tid tar installasjonen?

Det settes som standard av 1-2 timer pr boenhet, men vi vil vite mer om det når det nærmer seg installasjon. 

Hvor plasseres fibermodem?

Det vanlige er å plassere fibermodemet ved et sentralt punkt i leiligheten, gjerne der man har TV fra før. 

Jeg har hjemmekontor, vil jeg miste Internett under installasjonen?

Nærmere informasjon om installasjon og overgang til nytt nett kommer. 

Hvordan best utnytte den høye internetthastigheten?

For å utnytte 1000/1000 Mbit/s anbefaler vi at du bruker en kablet tilkobling hvor dette er mulig: inn i TV, TV-dekoder, spillkonsoller og stasjonær PC og liknende. Dette gir en mer stabil tilkobling og en raskere forbindelse. 

For mer informasjon og hjelp med trådløst nett les her.

Må jeg bestille TV?

Nei, hos oss er dette selvsagt helt valgfritt!

Du velger selv om du ønsker å velge et TV-tilbud, eller om du kun vil ha internett.

Jeg trenger hjelp til å bestille TV!

Om du trenger hjelp kan du kontakte oss på telefon: 21 01 61 50 så kan vi hjelpe deg synliggjøre forskjellene på de forskjellige leverandørene og deres pakker.

Tenk gjerne gjennom hvilke kanaler du ønsker, og hvilke behov du har før du ringer.

Jeg leier ut leiligheten min, hva må jeg gjøre?

Dersom du selv ikke bor i leiligheten må du registrere leietaker hos oss så de får all nødvendig informasjon vi deler.

Noe du lurer på? Kontakt vårt kundesenter:

Noe du lurer på? Kontakt vårt kundesenter:

Om du har noen spørsmål er vi tilgjengelig på chat, e-post, telefon og via vårt kontaktskjema! Telefon: 21 01 61 50 E-post: obosnett@obos.no

Kontakt oss!