Hopp til innhold

Prisdryss til OBOS

OBOS slo til med tre gjeve priser under årets Sponsor- og eventprisen, blant annet den prestisjetunge Bransjeprisen.

Publisert:
torsdag 7. februar 2019

Årets Bransjepris fikk OBOS fra en samlet bransje for et stort nasjonalt og regionalt engasjement som sponsor innen både kultur og idrett.

Årets Kultursponsor andre året på rad

Året Kultursponsor vant OBOS sammen med Ekko Agency og JCP for festivalen «Oslo Sommertid» der juryen sier at de på en enestående måte koblet sin kjernevirksomhet med sponsing av kultur for å skape unike opplevelser, inkludert tjuefiretimersfestivalen OBOS 24. En undersøkelse viste i etterkant at hele 92 prosent av festivaldeltagerne koblet OBOS opp mot sponsorobjektet.

Hedersprisen for langvarig engasjement

I tillegg til kultursponsingen gjør OBOS også store fotballsamarbeid både på herresiden og med kvinnefotballen. Sponsorprogrammet er med årene blitt stort og går under navnet «Obos gir tilbake». OBOS bruker i overkant av 200 millioner kroner på sponsoraktiviteter, både kommersielle avtaler og bidrag tilbake til lokalsamfunnet. Sponsingen en del av utbyttebetalingen tilbake til både samfunnet og medlemmene i form av unike opplevelser.

- Vi betaler ikke utbytte til kortsiktige aksjonærer, men pløyer det vi tjener tilbake til det å bygge bolig som er kjernevirksomheten. Vi tar også ansvar for å skape liv mellom husene med alt fra kulturliv i byene til å støtte lokale fotballag, sier kommunikasjonsdirektør Åge Pettersen.

Relaterte

Tregt tredje kvartal for OBOS

I en tid der boligutviklingen merker konsekvensene av et svakt boligmarked og økte kostnader, viser OBOS’ diversifiserte portefølje sin styrke. Boligbyggingen i Norge er nå på sitt laveste siden rett etter andre verdenskrig.