Hopp til innhold

OBOS satser på bysykler

De neste tre årene skal OBOS være med på å finansiere bysykkelordningen i Oslo. Målet er at syklene blir tilgjengelig for enda flere og kanskje også i noen nye områder.

Publisert:
mandag 9. april 2018

Bysyklene er blitt en naturlig del av bybildet og i år vil det bli satt inn 700 flere sykler. Dette er et etterspurt og miljøvennlig transportmiddel, og brukes mye på korte turer i sentrum. Omtrent 77 000 mennesker bruker bysyklene, og i 2017 ble det syklet over 2,6 millioner turer i Oslo.

– OBOS er opptatt av grønn byutvikling. Vi ønsker å bidra til at byens innbyggere har et godt og miljøvennlig transporttilbud. Derfor gleder vi oss til å være med på å videreutvikle bysykkelordningen i Oslo de neste tre årene, sier Daniel Kjørberg Siraj.

Gratis sykkeluke

For å tråkke sykkelsesongen ordentlig i gang gir OBOS en uke gratis til alle som vil teste syklene. Gratisuken varer fra 9. til 16. april. Dessuten drypper det selvfølgelig noen tilleggsgoder på OBOS-medlemmene.

I år lønner det seg å skaffe seg en sykkelglad venn med OBOS-medlemskap. Når et OBOS-medlem kjøper sesongabonnement på Oslo bysykkel får de fem gratis dagspass på kjøpet. Dagspassene kan deles ut til venner og familie og kan brukes når som helst i løpet av sesongen.

Utvider radiusen?

Det er Urban Infrastructure Partner (UIP) som eier og driver Oslo Bysykkel. OBOS er allerede i dialog med UIP om muligheten for sykkelstativ flere steder også lenger fra sentrumskjernen. Hvor disse eventuelt blir plassert er ikke avklart.

Relaterte

Tregt tredje kvartal for OBOS

I en tid der boligutviklingen merker konsekvensene av et svakt boligmarked og økte kostnader, viser OBOS’ diversifiserte portefølje sin styrke. Boligbyggingen i Norge er nå på sitt laveste siden rett etter andre verdenskrig.