Hopp til innhold

Ny konserndirektør i OBOS

Kathinka Koch Sommerseth (49) blir ny konserndirektør for samfunnsansvar, marked og kommunikasjon i OBOS.

Publisert:
torsdag 5. mars 2020

OBOS styrker konsernledelsen ved å opprette en ny funksjon med overordnet konsernansvar for samfunnsansvar, marked og kommunikasjon.

Kathinka Koch Sommerseth kommer fra rollen som markedsdirektør i Storebrand ASA og har tidligere arbeidet i Creuna, Jordan og Orkla med kommunikasjon, marked og merkevare. Hun er også styremedlem i Unicef Norge.

– OBOS har en sterk merkevare som stadig må fornyes i tråd med samfunnets og medlemmenes forventninger til oss. Vi har sett etter en kandidat med bred erfaring fra arbeid med marked, merkevare og kommunikasjon. En person med tydelig samfunnsansvarsprofil, sterke lederegenskaper og dokumenterte resultater. Jeg er svært tilfreds med å få Kathinka Koch Sommerseth om bord til å lede dette arbeidet. I Storebrand har hun bygget opp et av Norges ledende markedsmiljøer med sterkt fokus på sømløs kundeopplevelse, digitalisering og kobling til konsernets strategi og med en tydelig samfunnsansvarsprofil. Hun er en dyktig leder, har erfaring med å koordinere markedsarbeid på tvers av landegrenser og evner å skape gode resultater gjennom teamet sitt, sier konsernsjef Daniel Kjørberg Siraj i OBOS.

– Jeg ser virkelig frem til å ta fatt på alle de spennende oppgavene som stillingen innebærer. OBOS er en unik og sterk merkevare, med et tydelig samfunnsansvar. Jeg gleder meg til å bidra til å fremme markeds- og kommunikasjonsarbeidet i et fremtidsrettet selskap som skal bidra til at folk kan få realisert sine boligdrømmer, sier Kathinka Koch Sommerseth.

Hun tiltrer stillingen senest første september.

Relaterte

Tregt tredje kvartal for OBOS

I en tid der boligutviklingen merker konsekvensene av et svakt boligmarked og økte kostnader, viser OBOS’ diversifiserte portefølje sin styrke. Boligbyggingen i Norge er nå på sitt laveste siden rett etter andre verdenskrig.