- Forside
- Boligselskap
- OBOS Nett
- Kundeservice
- Bruksanvisninger
- Bruksanvisning for EG400
Bruksanvisning for EG400
Bruksanvisning og annen informasjon om EG400.
Det sorte displayet på EG400-ruteren har LED-lamper med ulike ikoner som viser status og eventuelle feil.
Noen av LED-lampene, for eksempel lampen som indikerer trådløse signaler, har en trykksensor. Denne lampen skal lyse blått når Wi-Fi er aktivert. Om du opplever at du ikke får Wi-Fi, dobbeltsjekk at denne lyser som den skal. Om den ikke lyser blått, kan du holde fingeren din på trykksensoren i et par sekunder. Lampen vil da starte å blinke grønt, før den går over til et blått, fast lys.
Du har fire LAN porter (gigabitporter) som du kan bruke til å koble til for eksempel en TV eller PC. Den røde WAN-porten er for tilkobling mot fiberboksen din. Reset-knappen kan brukes for å tilbakestille EG400 til fabrikkinnstillinger. En reset vil nullstille ruteren din – har du for eksempel laget et eget passord eller endret navn på det trådløse nettverket ditt, vil dette nullstilles og du må da bruke orginalt nettverksnavn og passord. Dette finner du på undersiden av ruteren.
Om du ønsker å logge inn på ruteren din for å endre passord/navn på nettverket ditt, må du bruke en laptop eller mobil som er koblet til Wi-Fi. Deretter skriver du inn 192.168.1.1 i adressefeltet i nettleseren din. Når du kommer til login-siden, skriv inn admin som både brukernavn og passord.
Oversikt over de ulike lampene og hva de ulike lysene betyr:
Kontakt oss i OBOS Nett
Telefon kundeservice: 21 01 61 50
E-post kundeservice: obosnett@obos.no
Salgsavdelingen: salg.obosnett@obos.no
Normale åpningstider
Mandag til fredag: 08.00 - 20.00
Lørdag: 10.00 - 14.00
Åpningstider i påsken:
Torsdag 17. april: 10.00 - 16.00 (kun på chat)
Fredag 18. april: 10.00 - 16.00 (kun på chat)
Lørdag 19. april: 10.00 - 14.00
Mandag 21. april: 10.00 - 16.00 (kun på chat)
Besøksadresse
Freserveien 1
0195 Oslo