Hopp til innhold
Illustrasjonsbilde EG400 ruter

EG400

Brukerveiledning og info for EG400

Det sorte displayet på din EG400 har LED-lamper med ulike ikoner som viser status og eventuelle feil. Noen av LED-lampene har en trykksensor (f.eks lampen som indikerer trådløse signaler).  Denne lampen skal lyse blått når Wi-Fi er aktivert. Om du opplever at du ikke får Wi-Fi, dobbeltsjekk at denne lyser som den skal. Om den ikke lyser blått, kan du holde fingeren din på trykksensoren i ett par sekunder. Lampen vil da starte å blinke grønt, før den går over til et blått, fast lys.

Du har fire LAN porter (gigabitporter) som du kan benytte til å koble til f.eks en TV eller PC. Den røde WAN porten er for tilkobling mot fiberboksen din. Reset knappen kan benyttes for å tilbakestille EG400 til fabrikkinnstillinger. En reset vil nullstille ruteren din – har du for eksempel laget et eget passord eller endret navn på det trådløse nettverket ditt, vil dette nullstilles og du må da ta i bruk orginal nettverksnavn og passord (som du finner på undersiden av ruteren).

Om du ønsker å logge inn på ruteren din for å endre passord/navn på nettverket ditt må du bruke en laptop eller mobil som er koblet til Wi-Fi. Deretter skriver du inn 192.168.1.1 i adressefeltet i nettleseren din. Når du kommer til login siden benytter du admin og admin som både brukernavn og passord.

Her ser du en oversikt over de ulike lampene og hva de ulike lysene betyr:

Ikon med dame i telefon

Kontakt oss i OBOS Nett

Tlf kundeservice: 21 01 61 50
E-post kundeservice: obosnett@obos.no
Salgsavdelingen: salg.obosnett@obos.no

Åpningstider

Mandag–fredag: 08.00–20.00
Lørdag: 10.00–14.00


Chatten er åpen hverdager kl. 10.00–18.00

Besøksadresse

Freserveien 1, 0195 Oslo