Noen modeller har innebygget Wi-Fi, med navn og passord påklistret fronten. Disse kan lett identifiseres ved at lampen helt til høyre på toppen er utformet som et Wi-Fi-ikon.
Noen modeller har og TV uttaket på bunnen, denne må da være skrudd inn en F-konnektor for at TV skal fungere:
Generell info
På toppen av modemet er det en rad med lamper, de viktigste her er de to første, Power og WAN, begge disse skal lyse grønt og WAN vil blinke i varierende hastighet. Om din WAN lampe er gul har du redusert maksimalhastighet, ta gjerne kontakt med kundeservice. Om WAN ikke lyser, men Power lyser grønt ta kontakt med kundeservice.
For de modeller med TV uttak vil den tredje lampen TV lyse grønt når modemet har bra signal på TV fiberen. Lyser denne lampen rødt må kundeservice kontaktes.
For de modellene med innebygd Wi-Fi vil lampen helt til høyre (formet som Wi-Fi-ikonet) lyse og blinke grønt når en av dine enheter er koblet til nettverket.
Kommer du deg ikke på nett?
Prøv å ta en omstart av tilkoblede enheter som den trådløse ruteren og av fibermodemet først, for å se om det hjelper. Det enkleste er å slå av fibermodemet ved å trekke ut strømmen. Dette anbefaler vi også at man gjør en gang i blant. Sjekk gjerne at alle kabler sitter i som de skal.