Meldinger på Vibbo
Nå er det enklere for styret å følge opp og holde orden på henvendelser fra beboerne.
- Publisert:
- mandag 14. september 2020
Den nye beboerportalen Vibbo har lenge gjort det mulig for styret å få ut informasjon effektivt til alle beboerne samtidig. Nå er det også enkelt å kommunisere direkte med hver enkelt beboer, om alt fra postkasseskilt til årsmøter.
Meldinger, er en videreutvikling av kontaktskjemaet på Vibbo, som mange beboere har tatt i bruk de siste månedene for å sende henvendelser til styrets e-postadresse. Med lanseringen av den nye funksjonaliteten vil styret kunne svare på disse henvendelsene, og beboerne motta svar, direkte inne på Vibbo.
Effektiv oppfølging
Meldinger fra beboerne vil være tydelig merket med hvilket styremedlem som er ansvarlig for å følge opp, og hvilket tema henvendelsen knytter seg til. Styret kan også endre både ansvarlig og tema for meldingene, og på den måten fordele oppfølgingen av dem seg imellom.
Meldingene deles inn i ubesvarte, besvarte og arkiverte meldinger, og flytter seg automatisk fra ubesvart til besvart etterhvert som de blir fulgt opp av styret. Når en melding er ferdig behandlet, kan styret enkelt arkivere meldingstråden for å holde orden. I arkivet ligger også alle henvendelser som har blitt sendt inn på Vibbo siden kontaktskjemaet ble lansert.
Alt på ett sted
Beboerne vil på sin side fortsette å bruke kontaktskjemaet for å sende inn sine meldinger til styret, men vil nå også motta svar og kunne fortsette samtalen inne på Vibbo.
Med meldinger blir Vibbo den eneste kommunikasjonskanalen beboerne trenger å følge med på i boligselskapet, for både fellesinformasjon fra styret, oppslag fra andre beboere, og direkte dialog med styremedlemmer.
Varsler om meldinger
Både styret og beboere vil bli varslet om meldinger på e-post som tidligere, og kan svare på dem enten direkte eller inne på Vibbo. I tillegg vil alle som har lastet ned Vibbo som app, motta push-varslinger om nye meldinger på telefonen. Husk på å oppdatere appen i ny og ne for å få med deg nylanseringer.
Styret kan altså velge om de vil fortsette å håndtere henvendelser fra beboerne på e-post som tidligere, eller gå over til å bruke det nye meldingsverktøyet. Det er kanskje litt nytt og annerledes, men gir store muligheter for å spare både tid og krefter i oppfølgingsarbeidet.