Forvaltningspakke MEDIUM

Regnskap og forvaltning, er vår standard forretningsførsel, og den pakken vi selger mest av. Avtalen kan kjøpes i alle regioner.

Kvinne på kontor som forklarer noe for en mann

Avtalen er blant annet utvidet med

  • Utarbeidelse av budsjetter og årsberetning.
  • Deltakelse på årsmøter, med protokollføring. 
  • Generell rådgivning om styrearbeid og jus. 
  • Full funksjonalitet i vårt moderne forvaltningsverktøy. 
    - Styrerommet.net
    - Styremagasinet Bolig og Miljø.
    - Tilgang til mange gode rabattavtaler.
     

Fast kontaktperson

En forvaltningskonsulent er din faste kontaktperson og rådgiver.


Felleskostnader

  • E-faktura, avtalegiro eller trykking og utsendelse av giroblanketter.
  • Meget effektiv innkreving av felleskostnadene.
  • Purringer og oppfølging av restanser.
  • Inkasso
  • Daglig oppdaterte oversikt over betalte og utbetalte felleskostnader/husleie på Styrerommet.net, eller månedlige rapport.


Regnskap

  • Bilagsføring og årsavslutning av borettslagets eller sameiets regnskap.
  • Avdelings- og underregnskaper (prosjekt, næring, brensel, garasjer etc.).
  • Skatteavregning og likningsoppgaver.
  • Kontakt med boligselskapets revisor i årsoppgjørsperioden.
  • Pålagte innsendinger til offentlige myndigheter og Brønnøysundregistrene.
  • Oversiktlige økonomiske rapporter med våre kommentarer og forslag.
  • Utbetaling av lønn til ansatte.
  • Utbetaling av styrehonorar.


Økonomistyring

  • Utarbeidelse av driftsbudsjett og likviditetsbudsjett for kommende år.
  • Råd om regulering av felleskostnader.
  • Råd om plassering av kapital og ved låneopptak.
  • Gunstige betingelser i OBOS-banken
  • Rabattavtaler
  • Fakturabehandling.
  • Behandling og betaling av alle fakturaer.
  • Elektronisk håndtering av fakturaer, enkelt og raskt med arkiv for styret med oversikt over alle fakturaer.


Årsmøter

  • Utarbeidelse av forslag til årsmelding.
  • Bistand og tilrettelegging i forkant av sameiermøte /generalforsamling.
  • Deltakelse på sameiermøte / generalforsamling.
  • Vi fører protokoll fra møtet som sendes alle eierne.
  • Deltakelse på konstituerende styremøte.
  • Kontrolloppføling av saker til årsmøtet.
  • Kontrolloppfølging av vedtekter etter endringer.


Andre forvaltningstjenester

  • Forsikringsavtale – håndtering av forsikringsskader.
  • Overdragelse av leiligheter, parkeringsplasser etc., ajourhold av eiere.
  • Leilighetsopplysninger til meglere, banker etc. i forbindelse med kjøp / salg, taksering, refinansiering og låneopptak.
  • Søknader om overdragelse av bruk av bolig.
  • Boligselskapets forretningsadresse, posthåndtering.


Rådgivning

  • Din faste kontaktperson har spesialkompetanse innen styrearbeide og gir råd og veiledning.
  • Spesielt tilpasset oppstartsmøte ved nyvalgt styreleder.
  • Styrerommet.net. Gir styret tilgang til maler, relevante nyheter, rapporter etc. via internett.
  • Kurstilbud og seminarer.
  • Fagbladet Bolig & Miljø sendes styret 6 ganger i året.


Andre tjenester ved behov

Fra tid til annen kan styret ha behov for ytterligere bistand. Vi tilbyr i tillegg tilnærmet alle typer sekretær- og konsulenttjenester innen regnskap, økonomi, jus, forsikring, lån og sparing, teknisk og drift. 

Tilbake til toppen